המרכז הישראלי לסימולציות

סימולציה חיה עם שחקנים – חוויית למידה משנה חיים!
הדרך המתקדמת לפיתוח מיומניות תקשורת, ניהול ומנהיגות

סימולציות לעובדים ומנהלים בעולם ההייטק והטכנולוגיה

תרגול חווייתי לפיתוח מיומנויות תקשורת, ניהול וקבלת החלטות בעולמות החדשנות
המרכז הישראלי לסימולציות מציע תהליכי למידה חווייתיים לעובדים ומנהלים בענפי ההייטק, היזמות והטכנולוגיה. הסימולציות מותאמות לקצב העבודה הגבוה, לסביבות הגלובליות וההיברידיות, ולמורכבות הבין-תחומית האופיינית לענף.
באמצעות שחקנים מקצועיים ותרחישי אמת, המשתתפים מתמודדים עם מצבים מורכבים מהשגרה הטכנולוגית: מתיאום שיח בצוותי פיתוח, דרך פוסט-מורטם לאחר תקלות, ועד להצגת פתרונות חדשניים בפני הנהלות בכירות.

למי זה מיועד?

לעובדים ומנהלים בתפקידי פיתוח, ניהול מוצר, שירות לקוחות, ניהול משאבים, מהנדסים, תמיכה טכנית, מנהלי צוותים, וראשי פרויקטים. תרחישי הסימולציה מתמקדים באירועים המתרחשים ביום יום בסביבת עבודה טכנולוגית: משיחות רגישות בסביבת עבודה אג'ילית (Agile) , דרך פוסט-מורטם לאחר תקלות, ועד להובלת רעיונות חדשניים מול הנהלה בכירה.

עולם ההיטק והטכנולוגיה
ייעוץ אישי

מיומנויות מרכזיות ללמידה

•  ניהול שיחה בצוות טכנולוגי גלובלי
•  הצגת רעיון טכנולוגי להנהלה בכירה
•  התמודדות עם לקוחות או שותפים מאתגרים
•  פתרון קונפליקטים בין צוותי פיתוח ומוצר
•  מתן משוב בצוותים היברידיים
•  ניהול תחקור לאחר תקלת ייצור (post-mortem)
•  שיחת ביצועים בעולם הטכנולוגי
•  תיאום שיח בין גורמים טכנולוגיים ולא טכנולוגיים
•  גישור בין שפות מקצועיות שונות בארגון

דוגמאות לסימולציות להייטק וטכנולוגיה

שיחת פוסט-מורטם לאחר תקלה בייצור

המנהל מוביל דיון לאחר תקלה חמורה שגרמה להשבתה. מטרת השיחה היא הפקת לקחים, ללא האשמות, תוך זיהוי כשלים מערכתיים וחיזוק תחושת אחריות אישית וארגונית.

שני צוותים מצויים במחלוקת על דרישות לא מציאותיות או שינויים תכופים. הסימולציה מתרגלת הקשבה הדדית, גישור, ותיאום עבודה במבנה אג'ילי.

מנהל משוחח עם מתכנתת מוכשרת מבחינה מקצועית אך מתקשה בעבודת צוות. הדגש הוא על שיקוף ההתנהגות, שמירה על מוטיבציה, והנעה לשינוי תקשורתי.

הלקוח מאיים לעבור לספק אחר. המשתתף מתרגל הקשבה לצרכים, זיהוי מקור הבעיה, ובניית פתרון מותאם – טכנולוגי או עסקי – שישמר את הקשר.

מהנדס או מנהל מציג רעיון מורכב להנהלה שאינה טכנולוגית. הסימולציה בוחנת כיצד להנגיש את הפתרון בשפה עסקית, להציג ערך מוסף, ולהתמודד עם שאלות ביקורתיות.

שיחה בין חברי צוות העובדים. המטרה: יצירת שפה משותפת, ניהול פערי תרבות, ותיאום ציפיות לגבי זמן, תקשורת ותוצרים.

העובד מביע חוסר שביעות רצון מהתפקיד או מהצוות. הסימולציה מאפשרת למנהל לברר את הסיבות, לבחון אפשרויות לקידום או שינוי פנימי, או לאפשר מעבר בצורה בונה.

מתאם טכני נדרש להסביר מגבלות טכנולוגיות מול אנשי מכירות שמבטיחים פתרונות ללקוח. הדגש הוא על יחסי אמון, שיתוף פעולה בין תחומים, ותמיכה בפתרון שמשקף גם את המגבלות וגם את היעדים העסקיים.

מרכז הסימולציות הגדול בישראל
המרכז הישראלי לסימולציות

יתרונות הסימולציות להייטק

•  תרגול בסביבה בטוחה ואמיתית
•  למידה חווייתית שמדמה את המציאות הארגונית
•  חיזוק יכולות שיח בין מחלקות
•  שיפור מיומנויות ניהול והובלה טכנולוגית
•  משוב מיידי ממנחים מקצועיים
•  הקלטת וידאו לצפייה עצמית ורפלקציה אישית