המרכז הישראלי לסימולציות

סימולציה חיה עם שחקנים – חוויית למידה משנה חיים!
הדרך המתקדמת לפיתוח מיומניות תקשורת, ניהול ומנהיגות

סימולציות להוראה, הדרכה וחינוך

מעל 250 סימולציות שפוגשות את לב מערכת החינוך- ומכינות אותך למציאות בשטח

מערכת החינוך מתמודדת מדי יום עם מאות סיטואציות אנושיות, ערכיות, מקצועיות וחינוכיות, המחייבות שיח רגיש, אחראי ומיומן. בין אם מדובר במורים, מנהלים, יועצים חינוכיים, מדריכים או אנשי מנהלה – כולם פוגשים דילמות אמיתיות בשטח: שיחות עם תלמידים במצוקה, התמודדות עם הורים מאתגרים, ניהול קונפליקטים בצוות, משוב לתלמידים, עמידה מול כיתה סוערת, קבלת החלטות פדגוגיות, הנחיית קבוצות, שיח על גבולות, סמכות ואמון, טיפוח מסוגלות רגשית, ועוד עשרות מצבים יומיומיים. כל אחד מיותר מ־250 נושאים אלה משקף את המורכבות והשליחות שבחינוך – ומאפשר לתרגל, לחשוב, להשתפר, ולבנות תקשורת חינוכית עמוקה ומשמעותית.התרגול מתמקד ביצירת אמון, בניית שפה מקרבת, זיהוי סימני מצוקה והעברת מסרים מורכבים תוך ויסות עצמי של המטפל או נותן השירות.

למי מיועדות הסימולציות?

•  מורים
•  מנהלים וצוותי ניהול
•  רכזי שכבות ורכזי מקצוע
•  מדריכים פדגוגיים
•  יועצים
•  הורים- וועדי הורים
•  תלמידים

סימולציות אלו נועדו לתרגל שיחות חינוכיות מורכבות עם תלמידים, הורים, קולגות ותלמידים – תוך איזון בין סמכות לרגישות, ובין הצבת גבולות לניהול קשרים תומכים ומעצימים.

סימולציות להוראה, הדרכה וחינוך
סימולציות למחקר והוראה אקדמית

מיומנויות מרכזיות ללמידה

•  ניהול כיתה והתמודדות עם התנהגויות מאתגרות
•  שיחה עם תלמיד מפריע או במצוקה
•  שיחה רפלקטיבית עם תלמיד
•  תיאום ציפיות בין מורה ללומד
•  שיחה עם הורה כועס, חרד או מעורב יתר על המידה
•  מתן משוב חינוכי או פדגוגי
•  שיח עם קולגה על רקע מקצועי
•  הנחיית קבוצה דינמית
•  שמירה על גבולות מקצועיים תוך הקשבה ואמפתיה

דוגמאות לסימולציות נפוצות

שיחה עם תלמיד שמפריע בשיעור

המורה מקיים שיחה עם תלמיד שמפר את הסדר באופן עקבי. מטרת השיחה היא להבין את הרקע להתנהגות, להימנע מהשפלה, ולהוביל לתוכנית שינוי מוסכמת תוך שמירה על סמכות ויחס מכבד.

המדריך הפדגוגי מעניק משוב לאחר שיעור שנצפה. הסימולציה מתרגלת מתן משוב בכלים חדשניים, שמירה על מוטיבציה אצל הסטודנט, והכוונה להתפתחות מקצועית.

שיחה עם הורה שמתנגד להחלטת המחנך בנוגע לציון, ענישה או שינוי כיתה. הסימולציה מדגישה הצגת שיקולים מקצועיים, הכלת הרגשות, ושמירה על תקשורת פתוחה ותיאום להמשך הדרך.

שיחה עדינה ורגישה שמטרתה לפתוח ערוץ תקשורת עם תלמיד שמסתגר, מפסיק לשתף פעולה או מפגין שינויים בהתנהגות. הדגש הוא על בניית אמון, נוכחות רגישה והקשבה מכילה.

המורה פועל כמתווך בין שני תלמידים בסכסוך מתמשך. ההתמקדות היא ביצירת הקשבה הדדית, עיבוד רגשי והובלת שיח שמאפשר סיום חיובי לקונפליקט.

שיחה עם תלמיד שנמצא במצוקה ומביע רצון לעזוב את המסגרת. הסימולציה מדגישה הקשבה, זיהוי רמזים למצוקה רגשית, חיזוק תחושת השייכות, והפנייה לגורמי סיוע מתאימים.

שני מורים מעבירים שיעור יחד, ואחד מהם חש שהתפקוד של השני פוגע באפקטיביות השיעור. הסימולציה עוסקת בפתיחה רגישה של שיח מקצועי, הצפת קושי ושימור מערכת יחסים בונה.

המחנך מנחה קבוצת תלמידים בנושא ערכי או רגשי. האתגר הוא לשלב בין הכלה לריסון, בין הקשבה לדינמיקה קבוצתית – תוך שמירה על מטרות החינוך והנחיה ברורה.

קורסים למנחים בסימולציות
ייעוץ אישי

יתרונות מרכזיים של תרגול סימולציות בחינוך

•  לומדים דרך עשייה ולא רק דרך תיאוריה
•  מפתחים ביטחון מקצועי בהתמודדות עם שיחות מורכבות
•  מתנסים במצבים טעונים בסביבה בטוחה ומקצועית
•  משפרים את איכות הקשר עם תלמידים, הורים ועמיתים

"כשאתה יודע לנהל שיחה – אתה משפיע על המציאות."