המרכז הישראלי לסימולציות

סימולציה חיה עם שחקנים – חוויית למידה משנה חיים!
הדרך המתקדמת לפיתוח מיומניות תקשורת, ניהול ומנהיגות

סימולציות לתקשורת בין-תרבותית

לתרגל שיח רגיש ומגשר בעולם רב-תרבותי

במרחב הציבורי, העסקי, החינוכי והמקצועי – נפגשים מדי יום אנשים ממגזרים, עדות, לאומים ורקעים תרבותיים שונים. אינטראקציות אלה מלוות לעיתים קרובות בפערים בציפיות, בתפיסות עולם ובהרגלי תקשורת – העלולים להוביל למתחים, ניכור או חוסר הבנה.
סימולציות על רקע הבדלים בין תרבותיים מעניקות הזדמנות ללמוד כיצד לנהל שיח רגיש, מורכב ולעיתים גם נפיץ – בצורה פתוחה, מקצועית ומכילה. הן מאפשרות למשתתפים להבין עמדות מנוגדות, לפתח רגישות תרבותית, ולהגיב מתוך איזון רגשי ואסרטיביות.

מיומנויות בין תרבותיות לפיתוח אישי ומקצועי

•  רגישות תרבותית והכרה בשונות
•  היכולת לזהות את הרקע התרבותי של האדם שמולך
•  להבין את הערכים והנורמות שמעצבים את עמדותיו
•  לכבד את השונות ללא שיפוטיות
•  קשב אמפתי ונוכחות מלאה
•  הובלת שיחה שבה מתקיים פער תרבותי מהותי
•  ויסות רגשי תחת קונפליקט
•  יכולת להציג עמדה מקצועית או תרבותית שונה
•  הבנת קודים תרבותיים סמויים

למי מתאימות הסימולציות?

•  מורים ומחנכים במוסדות רב-תרבותיים
•  יועצים חינוכיים ועובדים סוציאליים
•  מנהלים בארגונים מגוונים
•  אנשי רפואה וצוותי שירות
•  סטודנטים ומרצים באקדמיה
•  מדריכים בתוכניות נוער וחינוך בלתי פורמלי

סימולציות לתקשורת בין-תרבותית
המרכז הישראלי לסימולציות

דוגמאות לסימולציות בין-תרבותיות נפוצות

שיחה בין מורה לתלמיד עולה חדש שמתקשה בשפה

המורה מנסה להבין את האתגרים של התלמיד תוך גישור לשוני ורגשי, ושמירה על תחושת שייכות והכלה.

המחנך משוחח עם הורים ממוצא תרבותי שונה (בדואי, חרדי, אתיופי ועוד), אשר חשים שהמסגרת אינה מתאימה לציפיותיהם. הדגש הוא על יצירת הבנה הדדית ותקשורת מגשרת.

אחות מתמודדת עם מטופל שמסרב לבדיקות מסוימות מסיבות תרבותיות או דתיות. הסימולציה בוחנת רגישות לצד שמירה על סטנדרט רפואי.

הדיון עוסק בתכנים חינוכיים שנויים במחלוקת. נדרשת יכולת לניהול דיאלוג מעמיק תוך שמירה על כבוד הדדי ומציאת דרך משותפת.

המשתתפים מתרגלים ניהול שיח בשכונה מגוונת, תוך ניסיון למצוא פתרונות מוסכמים ולמנוע חיכוך יומיומי.

המרצה מקיים שיחה רגישה עם סטודנט שמביע תחושת הדרה או מתח לאומי פוליטי, תוך איזון בין הכלה להצבת גבולות.

שיחה בין הורה למנהל לגבי שאלת שילוב תפילות בביה"ס. הסימולציה בוחנת הצגת עמדות שונות, שמירה על פתיחות ושיח מעשי ומגשר.

"בין עולמות שונים, גשר של הבנה יכול לשנות מציאות שלמה."